Hoe krijg je een wasmachine gewassen donzen kussen snel droog?

Heb het nu al bijna een dag liggen buiten maar nog steeds niet droog. Al twee keer gecentrifugeerd. Ik heb geen droger.

een jaar geleden
2.2K
TurfGraver
een jaar geleden
Zonder droger zal het lang duren.
Tussendoor wel even opkloppen en niet in de zon.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Denk dat het iets sneller gaat als ie wind vangt dus op een rekje ofzo leggen.
Overigens wordt het wassen van een veren of donzen dekbed of kussen afgeraden. Beter om een molton kussensloop te gebruiken.
https://www.betternights.nl/onderhoud-donzen-kussen/
Inekez1
een jaar geleden
Schudden schudden schudden schudden!! Door het vocht kleven de veertjes aan elkaar. Dat gaat niet drogen als het stil ligt, ook niet na dagen in de zon. Dan gaat het broeien en wordt het minder fris dan voor het de wasmachine in ging. Elk kwartier tot half uur even goed schudden en rommelen met het kussen, zodat telkens andere veertjes loskomen en kunnen drogen.

Antwoorden (1)

Hier wel een tip om de zoom van het kussen voorzichtig open te maken en een haardroger gebruiken.
Gewoon gevonden met een zoekmachine hoor.
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden