hoe voorkom ik dat plastic kommetjes en bekers de verkeerde kant opdraaien in de vaat wasser? dus dan zitten ze altijd met water gevuld

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ik had er ook last van.
nu leg ik bovenop de vaat zo'n rubber mat die je in de gootsteen kan leggen.
die is wasbaar,
en daarmee is die ook gelijk schoon...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed idee! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja en t werkt echt alles blijft mooi op zijn plaats

Andere antwoorden (4)

De waterstralen tillen ze op en vanaf dan is het weer de zwaartekracht die de zwaarste kant onderop laat landen..... En als ze dan weer rechtop staan, dan vangen ze water op....

Toegevoegd na 2 minuten:
Oeps, ik las de vraag als hoe het komt. Het voorkomen: leg er iets zwaars op of zet ze klem door middel van de andere afwas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar heb ik inderdaad ook wel eens last van maar vooral wanneer mijn vaatwasser niet helemaal gevuld is. Plastic bekers en kommetjes probeer ik vast te zetten tussen de andere vaat. Ik zet ze als het ware klem. Maar als de vaatwasser niet helemaal vol is dan lukt dat niet. Dus dan toch maar nadrogen met een theedoek. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
... waarom laat je dan de vaatwasser lopen, als ie nog niet vol is?
Ik heb er geen last van, ik zet ze altijd bovenin 'klemvast' tussen de bekers en glazen.
Ik weet niet of je bovenin verstelbare rekjes hebt maar als je ze omhoog zet dan kun je ze daar misschien precies tussen klemmen.
Ze worden meestal omdat ze zo licht zijn omhoog gespoten en dan komen ze altijd 'verkeerd' weer terecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je alle kommetjes half over elkaar heen stapelt, worden ze gewoon schoon, draaien niet en past er nog meer in de afwasmachine.