Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wasmachine pakt te weinig water. Kan dat aan de CV-ketel liggen ?

Onze wasmachine deed het altijd prima,tot we gingen verhuizen. Oud ding, verhuizing niet overleefd wellicht. Dus een nieuwe gekocht. Vanaf de eerste was het zelfde verhaal : de was is niet helemaal schoon. Sommige dingen wel en die ruiken ook naar schone was, de rest is alleen maar nat. Nu ben ik er achter gekomen dat hij zeer weinig water pakt, je ziet niet eens water als hij draait. De CV ketel is uit ' 93. Kan e.e.a met elkaar te maken hebben ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (10)

Nee.
Een wasmachine krijgt (meestal) koud water en warmt het water zelf op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan daar niets mee te maken hebben. Is de aansluiting wel in orde. Heb je de wasmachine wel aan de koud waterkraan aangesloten. Zit er geen klink in je aanvoerlijding. Hier zou ik maar eens naar kijken.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Nee, je wasmachine is aangesloten op een aparte kraan. De wasmachine warmt zichzelf op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zit er kalk in de slang?!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al gekeken of de hoofdkraan wel helemaal opengedraaid is? Ik heb nl. hetzelfde verhaal gehad, tot ik er achter kwam dat na het plaatsen van de watermeter, de heren monteurs de kraan maar 3/4 open hadden gedraaid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er kan kalk aanslag uit de slang in de pomp zijn gekomen
misschien helpt calgon in dit geval ?
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Nee heeft niets met cv te maken, wat zo kunnen is dat de afvoer slang luchtdicht aan de afvoerpijp vast zit, dit veroorzaakt, dat het water niveau, als het een bepaalde hoogte bereikt, word overgeheveld naar de afvoer. Het zogenaamde communicerende vaten effect.
Oplossing: Zorg er voor dat er wat lucht langs de afvoerslang en de afvoerpijp kan.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ps, Dit kan de oorzaak zijn, het kan natuurlijk ook iets anders zijn. Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De nieuwe wasmachines pakken veel minder water dan de vroegere modellen. Ze nemen juist genoeg water volgens het gewicht van je was. Dit is om water en energie te besparen. Normaal gezien moet je was proper zijn
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook liggen aan de aanvoerslang. kraan niet ver genoeg open.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit probleem heb ik pas geleden gehad. We hebben de wasmachine losgekoppeld en van de kant afgehaald, er bleek een kronkel in de slang te zitten, hij zat dubbel, het water kon er niet volledig doorheen. Kijk de slang even na....bij mij deed hij het daarna weer als vanouds....prima!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding