Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar is de bovenste schakel op de stofzuiger goed voor?

ik bedoel hiermee niet die op het onderste stuk (voor een gladde ondergrond / tapijt etc.) maar een soort klepje aan de bovenkant van de stofzuiger, op de slang. hierdoor kan je extra lucht laten ontsnappen en het geeft een hoop (extra) herrie, iemand enig idee waar dit goed voor is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Om makkelijker te kunnen zuigen op bv (hoogpolige) vloerbedekking/tapijt. Dat voorkomt dat de zuiger steeds 'vasthapt' en zwaar heen en weer te bewegen is. Ideaal, ik zet bij mij t schuifje iets open als ik de vloerbedekking of een kleed zuig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je iets met een mindere zuigkracht moet zuigen zet je dat klepje open om valse lucht te zuigen.
Tegenwoordig wordt dit veelal elektronisch geregeld.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bedoelt elektronisch dan de watt-regelaar? Zo ja. Bij mijn stofzuiger zit zowel een wattregelaar en zo'n andere knop aan de slang...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die schakelaar ja, dan ben je de gelukkige eigenaar van een "dubbelop stofzuiger" ;-)
Als je iets wilt stofzuigen dat heel licht van gewicht is ,
dan zet je dat klepje open zodat niet het hele object
wordt opgezogen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bijvoorbeeld een matje per ongeluk opzuigt en als je dan dat klepje gebruikt laat hij hem weer los.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding