Met welk spul kun je het beste afstoffen?

Heb het gevoel dat de gele stofdoek meer stof verplaatst dan verwijderd

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag!
Daarom gebruik ik ook geen stofdoeken meer. Maar ik dacht dat jij er personeel voor had...:)?

Het beste antwoord

Ja ik ben ook van de microvezeldoekjes, maar gebruik het wel in combinatie met allesreiniger of schoonmaakazijn..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

met een swiffer
gegarandeerd dat alle stof in een keer weg is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in het reclamespotje wel ja maar in het echt dus mooi niet
je moet maar eens met de swiffer je vloer doen en daarna met de stofzuiger nog eens en dan moet je waar de slang de stofzuiger ingaat eens een zuivere witte zakdoek doen en de slang er weer inzetten na het zuigen je zakdoek bekijken dan zie precies hoeveel swiffy heeft laten liggen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik t al jarennnnnnnnnn
ik vind het echt superrrr.
dan doe je toch iets niet goed of je heb n nep swiffer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LOL mijn nep swiffer doet het beter dan de echte!!
gewoon met je stofzuiger
kleine borsteltje eraan doen en dan alle stof direct opzuigen dan kun je het ook niet verplaatsen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat er weinig verschil is qua poetsproducten, uiteindelijk werken ze toch allemaal niet. Een stofzuiger is ook niet aan te raden als je veel breekbare dingen hebt, neem dat maar van me aan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet wel je ogen open houden als je een stofzuiger gebruikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oja, vergeten
Ik gebruik meestall een licht vochtig doekje, werkt bij mij prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een mcrovezel doekje nat maken, en dan geen schoonmaakmiddel gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik gebruik gewoon een natte doek werkt volgens mij het beste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een natte uitgewrongen doek, en een tube vaseline.

De vaseline gebruik ik overigens niet voor alle oppervlaktes, maar bijvoorbeeld wel voor de televisiekast, de computerkast en dergelijke.
Klodder vaseline inwrijven met de natte doek. Het wordt mooi schoon, en trekt vervolgens minder stof aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst afstoffen voor je gaat stofzuigen, want er valt altijd stof op de grond. Dat is één.

Tegenwoordig heb je elektrostatische stofdoeken. Daarmee wrijf je over het oppervlak, daardoor worden ze elektrostatisch geladen en trekken stof aan. Met statische stofdoeken hoef je dus niet nog eens vochtig te wissen, tenzij er vlekken zijn. Ze zijn meestal van een speciale microvezel.

Met een lamswollen plumeau trek je ook stof aan als je op hogere plekken wist is zo`n plumeau erg handig. Neem nooit een veren-, hiermee verplaats je alleen het stof.
Je hebt ook statische plumeau`s van kunstfaser.

Je kunt ook je bestaande stofdoeken statisch maken;
Wrijf een paar keer over je tv.scherm als hij aanstaat.
Of neem een emmer heet water met wat allesreiniger erin en enkele theelepels terpentine. Leg hier je schone stofdoeken in en laat een nachtje staan. De dag erna goed uitwringen en laten drogen. Als ze droog zijn kan je ze gebruiken.
Of voeg 1 kopje citroenolie toe aan 2 kopjes heet water. Dompel de stofdoeken erin, wring ze goed uit en laat ze drogen.

Wat ik ook heb is zo`n reinigingssetje voor mijn LCD scherm en mijn laptop scherm. Er zit een spray in speciaal voor beeldschermen omdat je anders de beschermings-laag eraf kunt halen en een klein statisch borsteltje dat ook handig is voor kiertjes en tussen je toetsenboard.
Trouwens is een platte schilderskwast ook handig om mee tussen kieren te stoffen.

Ook goed is om bepaalde items zoals spiegels,jaloezieën,
glazen tafelbladen etc. stofwerend maken door ze in te wrijven met water en vloeibare wasverzachter in de verhouding 4 water-1 wasverzachter. Doe dit in een spuitflacon of op een zachte doek. Daarna droogwrijven en je hebt veel minder stof.

Hoofdzaak is; regelmatig luchten in huis! Levert ook minder stof op.
amc
13 jaar geleden
maak een emmertje met warm water +
(lekker ruikende) alles reiniger. maak daarin een vaatdoekje nat en stof daar mee af. spoel het vaatdoekje regelmatigt uit in het emmertje.