Hoe kan ik verf op waterbasis schoonmaken?

Er zit een vlek op de muur, die is geverfd met verf op water basis. Iemand een idee hoe ik dit weer schoon krijg zonder de verf weg te poetsen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
7.9K

Antwoorden (2)

Als de vlekken nog niet ingedroogd zijn kun je ze vaak gewoon met een vochtige doek (water) verwijderen. Zijn de vlekken wel opgedroogd dan kun je het met alcohol proberen.
https://www.tantekaat.be/tip/verfvlekken/
3 jaar geleden
Bij muurverf op waterbasis, is na droging gewone verf over en het water vervlogen. Dan blijft een vaste laag over die je niet wegpoetst met een doekje met sop. Die vlek kan je dus gewoon verwijderen met een normaal, niet te heftig reinigingsmiddel.
Ivana