Hoe maak het beste de keuken gootsteenbak (rvs) schoon,zodat deze weer mooi glanzend word ?

Heb t al met jif geprobeerd maar dat geeft n soort witte doffe aanslag. Alle tips zijn welkom,alvast thanx!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het vervolg alleen met afwasmiddel schoonmaken. Deze tip heb ik gekregen van een keukenmonteur toen ik zelf een nieuwe keuken kreeg met rvs gootstenen. Eventueel kun je wel af en toe een scheutje bleekwater in het afvoerputje van de gootsteen doen maar verder dus alleen maar afwasmiddel. Mijn gootstenen zijn nog nooit zo schoon en glanzend geweest. Wel iedere dag even bijhouden.

Het beste antwoord

Misschien niet zo milieu vriendelijk maar bleekmiddel zorgt voor een schone, mooie glanzende gootsteenbak.
Doe dit niet elke dag met bleek maar naast je gewone manier van reinigen zo´n 1 a 2 keer per week.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 ga ik zeker proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 ga ik zeker proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!!

Andere antwoorden (13)

Gebruik Antikal. Werkt uitstekend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heet water en een scheut ammoniak doet wonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Absoluut niet milieuvriendelijk maar probeer eens ammoniakoplossing. (niet aan ruiken, dat doe je 1 keer)

Zorg voor goede ventilatie en beter mondkapje. Paar keer met (schuur) sponsje flink boenen en goed afspoelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
in tegenstelling tot burbuja bedoel ik dus puur uit de fles op de spons. Zoals ik al aangaf, ben je wat milieu-onvriendelijk, dan is het een prima oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bak vol warm water met Biotex een nachtje laten staan doet ook wonderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
ik maak hem meestal eerst met een goedkoop schuurmiddel schoon en daarna doe ik het met rvs poets. (uit een potje of flesje maakt niet uit ) goed naspoelen en klaar ben ik en ik kan er zelfs bijna mijn haar in kammen. voordeel is ook nog eens dat ie waterafdrijvend word
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met koffiedik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon met dikke chloor eventjes inweken en klaar.geeft ook een goed resultaat op zo'n oud granieten keukenblad de steentjes glanzen je tegen moed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik schrob m altijd schoon met afwasmiddel op de afwasborstel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met Brillo soap pads, gebruik ik voor pannen (krijg je aangebrande en sterk vervuilde pannen blinkend schoon mee), en ook voor rvs: o.a. kranen en de gootsteen (verwijdert vuil, kalkaanslag e.d.) Werkt echt!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Maak je roestvrijstalen gootsteenbak schoon met een papje van zuiveringszout en azijn.
Laat je niet afschrikken door het schuim, want het werkt echt geweldig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een ouderwetse Duits middel in een tube te koop, ik heb die van de site van Etna, mijn rvs fornuis. Mijn Bosch rvs koelkast maak ik er ook mee schoon. Droog wrijven met microvezeldoek of zachte schuurspons. Daarna rvs olie, ook via de sites van witgoedfabrikanten te koop. Starglanz heet middel in tube. Olie heet rvs polish, in sprayflacon. Beide milieuvriendelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry maar jif, cif natuurlijk nooit op rvs gebruiken, dit is grote fout. Krassen, dofheid dit is algemeen bekend en logisch gevolg van. Er is wel iets heel makkelijks, van muscle rvs reiniger voor oven en fornuis, weet nu even niet precies de naam maar het is van Muscle. Het is een klein grijs flesje (zo groot als kleine platte petfles ) met zeegroene zijkant en dop, deze is er ook in het blauw maar die moet je nu even niet hebben. U neemt de zachte VOORAL ZACHTE kant van een spons en wrijft uw aanrecht of bak ermee in hoeft niet hard gewoon rustig. spoelt dit af met lauw water en droogt .UW bak is als NIEUW zal je zien . Succes mOOOSZT
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een stoomcleaner gebruiken werkt goed en door de hoge temperatuur worden ook alle bacteriën gedood. Zachte zeep en soda werken ook nog steeds prima, zeker om het te laten glanzen.