Waarom zit er op een ventilator in het midden een plastic schijf?

Hij zit in het midden van de korf, aan de voorkant. Dient dit om de lucht erom heen te blazen of is het gewoon voor de sier?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.5K

Antwoorden (1)

Voor de luchtverplaatsing heeft het geen effect. De vinnen draaien immers buiten de schijf. Een plastic of metalen schijf geeft een goede en vooral stabiele bevestiging van de rooster.
Bovendien heeft de schijf een esthetisch effect, omdat het de vastzetpunten van de rooster verbergt.
Toegevoegd op 08 augustus 2020 14:59: tekst
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het heeft dus geen enkel functie voor de lucht; het zit er voor de sier.
Ivana
3 jaar geleden
Lees Elders bericht!!! Het is een esthetische afwerking van de kooiconstructie rond de ven. Die kooi is nodig om te voorkomen dat je je bezeert als je de ven zou aanraken. Meer is het niet. Mooie degelijke afwerking is ook genoeg, hoeft geen ander doel te dienen.