Hoe hete dat wasmiddel dat verpakt zat met een theedoek?

En is daar nog een foto van?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.2K
Amadea
4 jaar geleden
Heb je er nog iets meer informatie over, zoals wanneer dat ongeveer verkocht werd? Was het een pak waspoeder en hoe zat die theedoek er dan bij ingepakt?

Antwoorden (3)

Wat ik in een krant uit 1988 vond is een vat van 6 kilo Dixan met gratis handdoek in 't vat.
Amadea
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Nee sorry, het was verpakt in een thee of keuken doek
Amadea
4 jaar geleden
Bedoel je dat het pak wasmiddel (of betrof het een afwasmiddel?) ín een doek verpakt was? Je kunt beter de vraag verduidelijken, want die is te vaag om het juiste antwoord op te kunnen geven!
SentWierda
2 jaar geleden
@Amadea. Dixan + theedoek was een actie die in verschillende jaren plaatsvond.
De grootste was op 10 en 11 maart 1987. De klanten van de 100-jarige Albert Heijn kregen bij aankoop van een 2 kilo pak Dixan (8,69 gulden) een gratis theedoek. Advertentie in alle kranten op die dagen.
Een jaar daarvoor (januari 1986, diverse dagbladen) dezelfde actie (zonder AH-feest) voor 8,59 gulden.
Ook zo'n actie in 1989: 9,49 gulden.
Bron: Delpher.
Er zijn verschillende merken geweest met een gratis theedoek, zoals Radion Rekord en
Persil.

Nog een gokje:
Omo
Plaatje bij antwoord
4 jaar geleden
Zenzora in Zutphen was in de jaren 70-80 fabrikant van Tist waspoeder ,was een doorzichtige plastic zak met een theedoek er in ,die vooral geleverd werd aan Welkoop winkels . Zenzora was fabrikant van ;zeeppoeder ,vruchten hartjes (snoepjes) soda ,en vloeibare zeep , tist werd gemaakt op product locatie Ankersmit te Deventer