Mijn wasgoed ruikt vreselijk naar meubelolie. hoe krijg ik die lucht weg?

doekje met meubelolie is in de machine gedaan. onwetend hiervan heb ik er de witte was in gestopt en gewassen. nu ruikt alles naar meubelolie. heb de was al 4 keer gedraaid maar de lucht blijft. wat te doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deo?

Het beste antwoord

Probeer het met schoonmaakazijn, ik zou die met citroengeur nemen. (géén azijnreiniger nemen want die schuimt erg). Breekt meteen de olie af en ontkalkt de machine als je het een aantal uur laat weken.

Toegevoegd na 8 minuten:
Je kunt bij de was (die vies ruikt) een liter of een halve liter schoonmaakazijn schenken. De machine zonder waspoeder aanzetten, dan de elektra uitschakelen en zo laten staan (bv. 4 uur), dan de machine weer aanzetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je zou ket ook kunnen proberen met een half dopje wasverzachter en vul dit aan met azijn en laat de was op een lang spoel programma spoelen de azijn lost de olie op en wasverzachter laat een lekkere lucht achter succes er mee

Toegevoegd na 1 minuut:
pas wel op met schoonmaak azijn dat tast de rubbers aan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt van HG een speciaal middel tegen luchtjes om bij de was te doen.