Wat te doen tegen zilvervliesjes in badkamer, gootsteen?

Wij hebben last van zilvervliesjes. In de gootsteen van de keuken en badkamer en in de badkuip. Ze komen omhoog. Wat is de beste oplossing hier tegen?

4 jaar geleden
3.8K
ronron1212
4 jaar geleden
Scheut bleekwater er in.
erotisi
4 jaar geleden
https://www.milieucentraal.nl/in-en-om-het-huis/ongediertebestrijding/zilvervisjes-en-papiervisjes/
MasterSword
4 jaar geleden
Je badkamer en keuken is gewoon te vochtig, en lucht denk niet voldoende.
( Ik heb zelf in huis hygrometers om in te grijpen als het te hoog of te laag is )
Maar als het buiten 75% luchtvochtigheid heeft, heeft luchten ook geen nut. INFO: Zilvervisjes gaan dood bij een luchtvochtigheid van minder dan 50 procent. En hun eitjes komen pas uit als de luchtvochtigheid een maand lang 75 procent blijft. Zet een lucht ontvochter aan op 40% en dan kun je zonder chemische spel er van af komen ( werkt alleen op zilver visjes, niet papier visjes )

Antwoorden (2)

Ik denk, dat je zilvervisjes bedoelt. Dat zijn van die vlugge, platte zilverachtige beestjes. Je kunt daar tegen spuiten (spuitbus kruipend ongedierte) maar er zijn ook speciale vallen voor zilvervisjes (in driehoek gevouwen kartonnetjes met kleefstof én lokstof); te koop in de supermarkt en bij de drogist.

Houdt kieren, naden en vloeren zo goed mogelijk schoon en droog. Helpt mee bij het bestrijden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Zilvervisjes houden van een vochtige omgeving. Vanwege het veelvuldig gebruik van warmwater in de badkamer is de luchtvochtig in deze ruimte vaak relatief hoog. Daarnaast komen ze vooral af op schimmel omdat dit voor hun een lekkernij is, en ook dat is in de badkamer vaak wel te vinden. Het beste om van Zilvervisjes af te komen is zorgen dat je badkamer goed door kan luchten, zet (indien mogelijk) een raampje open. Ook is het belangrijk dat je er voor zorgt dat er geen schimmel in de badkamer aanwezig is. Als je geen schimmel kan vinden, kijk dan toch nog voor de zekerheid goed achter de WC pot, of onder je wasbak. Vaak hoopt vocht zich hier op, waardoor schimmel kan ontstaan. Ook help het (maar dit is niet echt diervriendelijk) om je wasbak, wc, en douche putje in te spuiten met pure dikke bleek. De zilvervliesjes die je vind maak je dood, en als het goed is, is dan het probleem opgelost. Succes!