In principe is het gebruik van Glassex géén probleem, maar het gaat erom hoe je het afwerkt. Je maakt met Glassex géén krassen en het is niet agressief.
Als je Glassex gebruikt moet het oppervlak koud zijn en je moet ná het schoonmaken ook de restjes wegspoelen met schoon water. Als je niet goed naspoelt zouden eventuele kleine zeepresten e.d. bij het koken wat kunnen inbranden.
De ingrediënten van Glassex zijn:
Water
Oplosmiddel: Methoxyisopropanol, Propylene Glycol
Zeep: propylene glycol butyl ether, Capryl Glucoside, “Sulphuric Acid, mono-C10-18alkyl esters, sodium salts” (dit zijn mono-esters van zwavelzuur en alcoholen met 10-18 koolstofatomen), Sodium Laureth Sulfate (moeilijke naam voor gewone zeep)
Zuurteregelaar: ethanolamine, ammonium hydroxide ( = ammonia)
Oplosmiddel: 1-butoxypropan-1-ol
Reukstof
Kleurstof