hoe kun je het makelijkste duiven poep verwijderen?

hoe verwijder je duiven poep, veel duiven poep en oude duiven poep... het is zo vies en heel lang niet schoon gemaakt door vorige eigenaar, ik wil eerst goed schoon hebben en dan van die duiven pinnen gaan plaatsen.
(als ze geen pijn doe met die pinnen) tips zijn welkom.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
36.5K
Rieneke1
9 jaar geleden
Prikka is niet dieronvriendelijk. Maar wat wil je schoonmaken? De stoep?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je reagtie!
buiten muur, deur, tegel vloer, ramen, buizen.... achter kant van het huis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Prikka die doen dus niet zeer? maar zitten niet lekker dus gaan ze ergens anders zitten, begrijp ik dat goed? sorry ben dislekties.
weet je toevallig welke winkel ze verkoopt?
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat begrijp je idd goed :)
Als je googled vind je wel wat op internet, stenen winkels zou ik zo gauw niet weten. Heb je geen hogedrukspuit? anders eerst natmaken, even wachten, en vervolgens borstel of bezem. Oude poep wordt erg hard, vandaar eerst nat maken.
Rieneke1
9 jaar geleden
Oh, en liters en liters water om te spoelen, het is een smerig klusje!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ok dankje rieneke1 :)

Het beste antwoord

Vogelpoep bevat geen vet, dus in principe is het schoon te krijgen alleen met water... maar dat kan erg lang duren, want eenmaal uitgedroogd wordt het werkelijk steenhard!

Mijn advies aan je om de boel schoon te krijgen, zeker voor grote oppervlakten, begint met de aanschaf of de huur van een hogedruk reiniger. Je kan een hogedruk reiniger zo'n beetje bij ieder doe-het-zelf zaak kopen of huren (Gamma, Praxis, Karwei, enz...)
Gebruik ook een apparaat die een schoonmaakmiddel kan spuiten.
Begin met het natmaken met zeep, en laat het een beetje intrekken. Het zou nog beter werken als je dat doet op een regenachtige dag, of vroeg in de morgen, want dan is al de poep nat door het regen of door dauw.
Ga daarna met hoge druk alles schoonmaken, en eventueel met een geschikte borstel kan je de laatste restjes verwijderen.

Ik kan me voorstellen dat er plekken zijn die niet goed schoon te krijgen zijn met hogedruk, of die beschadigd kunnen raken. Dan is er helaas niets anders dan een emmer met warm water, zeep en een borstel, schrobben, en goed afspoelen.

LET OP!!!
Duiven, net zoals vrijwel alle vogels, kunnen dragers zijn van ziektes, waarvan de belangrijkste zijn psittacosis (papegaaienziekte) en Salmonella. De lijst is veel langer, maar deze zijn de belangrijkste. Als je vogelpoep droog schrapt of met hogedruk schoonmaakt, dan kan je de stof of de vernevelde poep inademen of slikken en ziek worden.
Draag dus ALTIJD een stofmasker en een veiligheidsbril, spoel alles zeer goed af, ook je muren, vensterbank, deur, enz.
Als de poep zat ook op oppervlakten die je normaal gesproken ook aanraakt (b.v. een deur), is het geen overbodige luxe om als alles schoon is, nog eens af te nemen met een doek met een desinfectiemiddel (bleek werkt uitstekend)

Als laatste punt, duivenpinnen zijn heel erg diervriendelijk, dus je mag ze met een gerust hart plaatsen. Als ze eenmaal staan, dan gaan de duiven beslist niet hierop staan, dus diervriendelijker kan het eigenlijk niet! Ze zullen gewoon ergens anders gaan staan en poepen, en klaar is Kees!

Veel sterkte met de schoonmaak!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Castle
9 jaar geleden
Mooi antwoord Gabi +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Van mij ook een +
Duiven worden niet voor niets vliegende ratten genoemd, omdat ze zoveel ziektes kunnen dragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
bedankt voor je antwoord :)

Andere antwoorden (1)

Met een goede ontvetter krijg je deze vervuiling goed en eenvoudig weg

Succes!