Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat mijn gasstel rood brandt ipv blauw als ik de luchtbevochtiger in de kamer aanzet?

Elke installateur zegt dat kan daar niet mee te maken hebben, toch is het zo.
Enexis heeft het ook gezien en weet niet hoe dat kan. ( ik ben niet de enigste )

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
3.4K
TurfGraver
4 jaar geleden
Komt vaker voor ja.
Hier info daarover.
https://www.ew-installatietechniek.nl/contentvormen/artikelen/open/een-oranje-gasvlam-met-een-verrassende-oorzaak

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De kleur heeft te maken met de temperatuur. Blauw is heter als rood. Dit kan dus ontstaan doordat er bijvoorbeeld minder zuurstof beschikbaar is om te verbranden. Dus blijkbaar heeft de luchtvochtigheid invloedt op temperatuur van je gaspit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Omdat er hoog percentage van de vochtheid in lucht zit, bij een gasstel heeft voorkeur van 《35% omgeving om blauw te kunnen branden. Want hoe hoog de vochtheid is hoe minder zuurstof in lucht zit, met te weinig zuurstof kan gasstel niet goed branden. Ik heb thuis ook een bevochtiger om 50% vochtheid in lucht houden. Elk keer tijdens het keuken moest ik raam open om vochtheid te verlagen zodat de buur mooi blauw kon worden. Het beste oplossing is eigenlijk een elektrischse kookplat vervangen .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding