Hoe krijg ik de grauwe witte tekst van een pet weer wit?

Hi,
De pet van mijn vriend is best oud en de tekst (wat er zo op is geborduurd) is heel erg grauw. Nou zie ik allemaal tips op internet hoe je een wit kledingstuk wit krijgt, maar de rest van de pet is zwart, dus ik denk dat wassen met citroensap dan ook nadelig werkt voor de rest van de pet. Ik weet dus niet zo goed wat ik moet doen. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Inderdaad niet de hele pet wassen met iets van citroen. Citroen bleekt inderdaad, waardoor het zwart vaal, grijs kan worden.
Je zou ook (indien het borduursel goed op elkaar zit) een bakje met een beetje Glorix kunnen pakken. Dan met een wattenstokje heel voorzichtig deppen. Maar dit gaat alleen als het zwart niet door het wit komt. En het wit dik bovenop het zwart geborduurd is.
Ik heb dit zelf gedaan toen een sporttruitje van adidas te warm gestreken was. De witte strepen waren toen bruin geworden. Toen heb ik ook voorzichtig met een wattenstokje de strepen weer wit gekregen. Wel minimaal gloor gebruiken!

Antwoorden (1)

Misschien dat je ossengal zeep kunt proberen,dat alleen de letters er goed mee in smeren.Daarna goed uit spoelen