Hoe kan ik veel clicks (plastic speelgoed) tegelijk goed schoonmaken?

We hebben in de schuur een oude doos met duizenden clicks liggen. Echter heeft hier 8 jaar geleden onze kat overheen geplast.

Is het mogelijk om deze clicks goed schoon te krijgen (in de vaatwasser of wasmachine bijvoorbeeld) waarbij de bacteriën niet meer schadelijk zullen zijn.

Ik wil graag dat mijn zoontje veilig kan spelen hiermee zonder ziek te worden.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.9K

Antwoorden (2)

als je een badkuip hebt anders een afwasbak heet water wat bleek en lekker laten weken die clicks daarna goed afspoelen en schoon zijn ze.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verliezen de clicks hiermee hun kleur?
ronron1212
5 jaar geleden
Nee die verliezen ze niet
de Clics in meerdere kussenslopen met een knoop doen, en daarna in de wasmachine met Biologische wasmiddel. (GEEN WASVERZACHTER)
en ook niet in de droger daarna.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Zo doen ze het ook in kleuterklassen met heel veel materialen. Inderdaad laten drogen op een badlaken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dankjewel, op hoeveel graden raad u aan om te wassen?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Nooit warmer dan 40 graden! Want dan kan het smelten.
Het liefst op de laagste temperatuur. Mijn wasmachine heeft een 20 graden en 30 graden programma. (Goede vraag trouwens!)
Ook de tijd nemen om goed te drogen.
Veel plezier met de clicks!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Exact zoals PJJ Mulder al zegt, niet boven de 40 graden.
als het lager kan, is het beter.