Na 1x wassen zie ik dit, hoe kan dat?

Nieuwe broek van Nike. Na 1x wassen zie ik dit? Wat heb ik verkeerd gedaan?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K
Erna55
5 jaar geleden
Heb je de instructie van het waslabel gevolgd ?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@PascalvanE, de stof lijkt beschadigd. Kan het zijn dat er ander wasgoed bij zat waarvan bv de ritssluitingen niet dicht waren. Of wasgoed met scherpe onderdeeltjes aan de buitenkant?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Veel kleding van Nike komt uit China. In de zeecontainers wordt vaak o.a.formaldehyde en nog veel meer gassen als ontsmettingsmiddel gespoten. Deze kunnen later een reactie geven met het wasmiddel, vooral bij zuinige wasmachines. Je kunt alle nieuwe kleding beter eerst een paar uur in koud water weken. (Als dit de reden is, dan is het spijtig genoeg daar nu te laat voor).
HeerVoldemort
5 jaar geleden
Terug naar de winkel, bij een goede winkel krijg je geld terug of een nieuwe broek.
joro
5 jaar geleden
Kwetsbare kleding kun je het beste in een waszak wassen.

Antwoorden (1)

Misschien op dr wasmachine op te hoge toeren laten draaien waardoor hij beschadigd is geraakt?