Hoe krijg ik mijn vloer streeploos schoon?

Altijd na het dweilen van mijn witte laminaat vloer zie ik strepen..Hoe krijg ik hem streeploos schoon

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (8)

Om te beginnen heb je voor een laminaatvloer een microvezel vlakmop nodig. Deze van Vileda kun je bij de Blokker krijgen. Daarbij moet je vooral niet te veel (alles) reiniger in het water doen. Het beste voor de laminaatvloer is "Ajax Professional" en is vrij algemeen verkrijgbaar...

Verder moet je bij een laminaat vloer zorgen dat de vloer voordat je deze gaat schoonmaken goed stofvrij is. Dus echt goed stofzuigen. Ook tussen de naden. En spoel regelmatig de (vlak)mop uit. En zorg ervoor dat deze vooral niet te nat is...

Strepen worden doorgaans veroorzaakt door vuil uit de naden, of een te veel aan (alles)reiniger in het water. Maar niet geheel onbelangrijk: Een te kort aan (alles)reiniger kan ook strepen veroorzaken...

Voor de microvezelvlakmop van Vileda moet je wel een bedrag neer leggen. Maar deze hoef je de komende 5 jaar niet meer te vervangen. En kun je naar iedere keer in de wasmachine gooien...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb geen aandelen Vileda, of Johnson & Johnson (Ajax)... Ik vertel alleen wat het beste te gebruiken is...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ajax professional heb ik ook al gebruikt..zelfs met m'n keuken weegschaal precies de juiste hoeveelheid schoonmaakmiddel , volgens de gebruiksaanwijzing,afgewogen.zonder het gewenste effect...De vileda doeken heb ik nog niet gebruikt, wel soort gelijke...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De microvezelvlakmop van Vileda kost bij de Blokker 19,95 euro en de daarvoor bestemde emmer 9 euro. Dit is een behoorlijk bedrag, maar gezien de lange levensduur de investering waard... Stuur me even een PB'tje en ik zal je wat andere mogelijkheden geven. Dit ter voorkoming dat de reactie te lang wordt...
Ik gebruik verdunde groene, vloeibare zeep. En dan zo'n trekker van de Blokker. Resultaat: prachtig. Succes
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zit er veel kalk in je water? Dat kan strepen veroorzaken bij het laten drogen.

Je kunt strepen verminderen door de vloer zelf droog te wrijven, dus niet te laten opdrogen. Doe dat met een schone doek, en droog de vloer in cirkelbewegingen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik maak mijn donkere teak laminaat al JAREN het zelfde schoon en mensen vragen telkens aan me: hoe hou je je vloer zo blinkend en nieuw:

Gloeiend heet water... met voor de rest helemaal niets...

Ik gebruik alleen maar schoonmaakmiddel zodra de katten een "ongelukje" hebben gehad en voor de rest niet.

Het is schoon en werkt perfect
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb jarenlang, als bijbaantje, grote vloeroppervlakken in een publiek kantoorgebouw (het toenmalige GAK) schoongemaakt met niets anders dan een dweil, een trekker, water en ammonia.
Eénmaal een beetje nat dweilen, dweil uitwringen en zo droog mogelijk nadweilen, en de boel droogt streeploos op.
Niet te kinderachtig zijn met ammonia: je went aan die geur, en het is heel goed tegen verstopte luchtwegen bij verkoudheid!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ehm. Flexa ?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor het ramenlappen doe ik naast allesreiniger, een scheutje spiritus en een halve, uitgeknepen ui in het water voor een streeploos resultaat (zonder droogwrijven). Wellicht dat dit ook op een laminaatvloer werkt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heet water met een azijn