Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik een nieuwe donkere spijkerbroek eerst apart wassen?

Of kan ik hem meteen meewassen met het overige zwarte en jeans wasgoed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je het met andere donkere was wast, kan het prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ik zou hem wel even apart wassen de eerste keer, ivm eventueel afgeven. Als het goed is staat het ook wel in het waslabel;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een gekeurde spijkerbroek kan afgeven tijdens de eertse was. het zal geen wet van meden en persen zijn maar ik zou het risico liet willen lopen.

soms staat het ook op het kartonnetje bij de broek dat de eerste wassen apart moet zijn. dan weet je het gelijk zeker.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Psst: die uitdrukking moet zijn Meden en Perzen ;-)
Hoewel je een broek natuurlijk wel persen kunt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Meden_en_Perzen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bedangkd
Om de kleur mooi te houden kun je de broek eerst nat maken met water met daarin wat azijn. Nachtje in de vriezer en de volgende dag wassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak zijn spijkerbroeken voor gewassen, zelf doe ik ze altijd samen met andere spijkerbroeken in de machine, afgeven , als dat al gebeurt, is dan geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee apart wassen de eerste keer!binnenstebuiten keren en eerst een keer wassen met koud water met azijn dit zorgt ervoor dat de kleur langer donker blijft daarna gewoon wassen met wasmiddel
binnenstebuiten is ervoor dat je anders strepen van de plooien en knopen kunt krijgen
ook kun je m wassen de eerste keer met je oude spijkerbroeken als je wilt dat die weer wat donkerder worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor het ándere goed kan het geen kwaad, maar een echt donkere (in het productieproces niet voorgewassen) spijkerbroek kan dan wel snel vaal worden.

Wat schijnt te helpen om de kleur te behouden: eerst een paar uur laten weken in water met azijn en zout. Daarna apart wassen met koud water.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je andere kleding ook donker is maakt het niet veel uit wel een tip om hem voortaan mooi zwart te behouden is om de donkere jeans binnenstebuiten te wassen anders word hij met verloop van tijd duf en grijzig.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding