Welke plekjes worden het vaakst vergeten bij het huis schoonmaken?

Welke plekjes worden nou altijd overgeslagen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.9K

Antwoorden (37)

De plekken waar je zelf niet zo vaak komt in huis.
En de plekken waar je gestrekt met de armen om hoog niet bij kan.
Dus waar je een krukje of trapje bij nodig hebt, die plekken schieten er al gauw bij in!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Achter de centrale verwarming.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De plinten, de onderkant van de vensterbank, eigenlijk alle onderkanten, haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kraan in de keuken.

En vaak blijft het vieze aanrechtdoekje lang op het aanrecht liggen, vol met viezigheid en bacteriën.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat mij betreft vrijwel alle plekken. Bij de gedachte dat het huis en de meubels er nog zullen zijn, lang nadat ikvan deze aardbol ben vertrokken, doet mij niet meer dan het hoognodige doen in mijn huis. Uitsluitend om het leefbaar te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo denk ik er ook over Ineke. Het huis is er voor mij en ik niet voor het huis, +1.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goede levensinstelling :) +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zalig, nog eentje die leven belangrijker vindt dan poetsen. Alleen daarvoor al een plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel herkenbaar +
flyingcrow
13 jaar geleden
helemaal mee eens!
De meterkast....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mijn loodgieter: het achterste gedeelte van de kraan en de achterkant van de toiletpot.
Verder (volgens mezelf) de deurknoppen (toch heel essentieel) , stopcontacten, hendel of knoppen van de kraan, kattenluikje, en de muren.
Soms zie je in een verder net huis, gewoon een 2e laag behang maar dan van stofrag of wat het ook maar zijn mag.
Ook trappen en trapleuningen pikken vaak te tent uit.
Voorts: de rubbers van koelkasten .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de opening tussen het gasfornuis en de keukenkastjes of de muur.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bovenop de kasten, ik ben niet groot en moet altijd eerst een trap pakken en dan denk ik nog weleens, laat maar zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik sla hoekjes waar spinnen zitten altijd over.
ik wil ze niet doden, maar durf ze ook niet te verplaatsen.

verder achter en onder zware dingen, die je echt met de grootste moeite van hun plaats sleept.

ook bovenop hoge kasten is het een stofbende bij mij.

verder poets ik de keukenkastjes pas als ik echt moet gaan trekken aan potten omdat ze vastplakken.
deurtje dicht, en je ziet er geen barst van ;)
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bravo Rieneke! Jij bent dus ook geen slaaf van je huis, +1.
Rieneke1
13 jaar geleden
nee hoor, dan kan je wel aan de gang blijven.
zeker met mooi weer, dan zit ik buiten en zie er niets van ;)
dank voor de plus!
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, die zijn zeker handig, maar de mijne is kapot, moet nog een nieuwe kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoe werkt een spinnenvanger? Ik pak zemeestal met de hand, en als het springers zijn pak ik een limonadeglas met een ansichtkaart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dankje
weer wat geleerd
vooral dat je geen twee kanden nodig hebt is handig, want je hebt ook nog een hand nodig om de deur open te doen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Vermeer: bedoel je het poetsen of het gedoe over spinnen vangen?
Ik wil geen spinnen doden, maar als er overal spinrag hangt, dan ziet het er ook niet uit
-De bovenkant van de hangende keukenkastjes.
-De muizenholletjes. (moeten ze zelf maar doen; ik ben geen onbezoldigde werkster, pardon, interieurverzorgster).
-Onder de koelkast/vriezer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
achter het wasmachine,achter de koelkast, achter het gasstel,de kapjes waar de lamp mee tegen het plafond zit,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Raamkozijnen
- Deurklinken
- Koelkast
- Kinderknuffel(s) speelgoed wassen
- Douchegordijn/ cabine
- Ledikant/ box
- Vloer onder 't bed en banken

Met behulp van onderstaande bron
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
poeh, zeker met kinderen mag je deurklinken en trapleuningen wel regelmatig doen, anders plak je er aan vast
of je moet kinderen hebben die consequent hun handen wassen, dus pre-smetvreespatienten
Ik denk dat bijna niemand de zolder schoonmaakt, zelfs niet tijdens (die sporadisch voorkomende) schoonmaakbuien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De spullen die je gebruikt om mee schoon te maken worden vaak vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom een min? Geef ze de kost waar de stofzuiger onder het stof zit, of het veger en blik niet aan te pakken is zo smerig
Rieneke1
13 jaar geleden
is waar, +
De meeste randjes helemaal die in de buurt van de trap. en de lampekap boven de tafel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is de binnenzijkant van de vaatwasser; overigens slordig van diegene die de vaatwasser zo ontworpen heeft dat er zo'n gore strip zit die je nauwelijks kan schoonmaken. Verder is de oven vaak vies, ook zo'n kier waar pizzakruimels ed. tussenvallen. En de afzuigkap.
De broodrooster ed. Dit lijken mij ook noodzakelijke dingen om schoon te maken aangezien het om voedselbereiding gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De zolder en de kelder. Mijn zolder wordt echt gebruikt als afstelruimte sinds we allemaal een laptop hebben. Daarvoor stonden er allemaal computers en leek het wel een kantoor. Nu staat er het drumstel van mijn zoon, kasten vol boeken, een hometrainer, en een hele hoek vol beeldschermen, dozen met kabeltjes, stekkers, cd-roms, oude floppies, oude grammofoonplaten, oude stereotorens ed junk, omdat mijn man en zoon alles bewaren (want als je het weggooit heb je het net nodig, zal je net zien) Ach, het eet geen brood, dus kom ik er nooit. Het is hun troep en ik wacht tot ze 'de geest'
krijgen. Ik doe het niet! Mijn man krijgt het op gegeven moment toch wel op zijn heupen en dan is het ook zo schoon! De kelder daar ligt beton op de vloer en die staat vol met keukenapparatuur/pannen die ik niet dagelijks nodig heb of fondue/steengrill attributen die pas met feestdagen tevoorschijn worden gehaald. Dit is een ruimte waar ik ook niet altijd schoonmaak.
amc
13 jaar geleden
onder wasmachine
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onder de vloerkleden, de deurmat

Toegevoegd na 4 uur:
** Minkukel..graag uitleg van de min**
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deurklinken en alle handgrepen.
Heb geen last van smetvrees maar als ik me bedenk dat niet iedereen zijn handen wast na het gebruik van het toilet... ?
*jakkie*

Maar ach, wat niet wat niet deert :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat dacht je van de binnenkant van de brievenbus!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met het schoonhouden van een woning wordt niets vergeten, maar gemakshalve overgeslagen.

Met een grote schoonmaak gaat alles van zijn plaats.
Te denken valt aan het witgoed en het meubilair.

Bedenk dat iemand van 25 zich beter kan dubbelvouwen of op een trap kan balanceren dan een senior.

Doorgaans word datgene het beste onderhouden wat het meeste gebruikt wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het plafond achter de gordijnen.

de vloer onder de bedradingen van tv/recorder/internet/telefonie.

schilderijen (het glas dat ervoor zit)

kinderkamers (maar misschien is dat omdat mama niet meer weet waar ze moet beginnen)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet zozeer vergeten alswel overgeslagen, meestal doordat ze onbereikbaar zijn zonder met je meubels te gaan schuiven, toch niet in het zicht liggen en niet heel erg vies worden.
En dan komen alle plekjes die aan dat profiel voldoen in aanmerking ; onder, achter en op kasten, plintjes boven deuren, achter de verwarming, noem ze allemaal maar op.

In een normaal woonhuis met gezonde bewoners kan dat overigens totaal geen kwaad ; een of twee keer per jaar de boel van de muur trekken en de ladder op voor een 'grote schoonmaak' is voldoende. In een instelling waar mensen met mindere weerstand vertoeven, is dat beduidend te weinig, en zal de boel feitelijk maandelijks flink onder handen genomen moeten worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plekken waar je bijv meubels voor moet verschuiven als achter een kast onder de bank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Daar waar het meeste stof leg ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
onder de bed pc scherm onder de stoel je toetsen bord boven de boven kant van je kast je gordijnen onder je tong en wat dacht je onder de mat van je voor deur en de schuur onder je matrasje schilderijen je sleutels onder je bank je boven raam waar je niet bij kan en de plekken waar je niet bij kan. de plafond onder de vensterbank un ouderwetse meubel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plinten en lichtknopjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hoekjes en die plaatsen onder grote, zwaardere apparaten: koelkast, vaatwasser, wasmachine etc.
de bank wordt nu en dan wel weggeschoven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij mij achter de koelkast XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat er vele van die plekjes zijn en als je daar over zou gaan denken wordt je helemaal niet goed. Dus dat doe ik gewoon niet, het huis is er voor mij en ik niet voor het huis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De hoekjes van het plafond.
Kijk eens wat vaker omhoog!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boven op de ijskast en de keukenkasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bovenkant van de afzuigkap en de lampenkap in de gang. ten minste bij mij in huis wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lampen en bollen die aan het plafond hangen.
vaak zit daar een lading stof op. elke keer denk ik zodra ik weer aan het poetsen ben moet ik ze even meenemen.
maar toch vergeet ik het weer
13 jaar geleden
De achterkant en onder TV, PC, Wandkasten, Gasfornuis, Magnetron en wat ik wel belangrijk vind is de achterkant van de koelkast daar zit de warmte wisselaar en die is altijd vuil en gaat daardoor minder goed werken en kost koelen veel meer energie, en dat is zonde van je geld en dat maakt dan schoonmaken tenminste wat rendabel.