Hoe lang gaan dekbedden mee?

Ik lig intussen al ruim 20 jaar onder hetzelfde dekken, was het natuurlijk wel regelmatig, maar zat me te bedenken, wanneer vervang je een dekbed?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

De gemiddelde levensduur stelt een fabrikant op 5-10 jaar.
Hierbij baseert de fabrikant zich op de afname van donsveerkracht,waardoor de isolatie minder wordt. Meettechnisch gezien hoeft een dekbed van 20 jaar of ouder niet onder te doen dan een nieuw dekbed. Gebruik zelf uw gezond verstand,en vervang uw dekbed alleen als u denkt dat het slaapcomfort te wensen overlaat.