Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe weet ik wanneer water 40 graden is?

Ik wil mijn zwarte kleding verven en dat moet in een emmer wat wat een temperatuur heeft van 40 graden. Ik heb geen thermometer o.i.d. Stel dat ik water laat koken in de waterkoker en daarna in een emmer/bak doe, hoe lang moet ik het dan laten afkoelen voordat het ongeveer een temperatuur van 40 graden heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als het water 'lekker warm aanvoelt' is het ongeveer 37 graden.

Ik weet niet wat voor'n soort douch je hebt, maar bij mij thuis hebben we er eentje met 'thermometer' erop, waar je kan zien hoe warm de douch is. Als je een andere douch (dus met 2 kranen, warm en koud) hebt, zou ik gewoon de temperatuur nemen waaronder je doucht, maar dan nét iets warmer, dan zit je rond de 40 graden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een goeie tip! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nu echt zo'n 'waarom heb ik daar niet aan gedacht' momentje...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Ik heb nu ook zo’n ‘waarom heb ik daar niet aan gedacht’ momentje! :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan hoor, de beste oplossingen zijn soms de simpelste ;-)!

Andere antwoorden (3)

Het is iets warmer dan je lichaamstemperatuur van 37 graden dus hou het op handwarm.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet te zeggen, het hangt af van de waterkoker, de hoeveelheid water, de omgevingstemperatuur, de grootte van de bak waar je het water in giet en nog heel veel andere dingen. Je kunt ook proberen ergens een thermometer te lenen of kopen, gewoon een thermometer voor koorts is goed want die kan 40° wel hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je lichaamstemperatuur is ongeveer 37 graden. als je je elleboog in een bak water van 37 graden houdt, voel je dit eigenlijk niet. het voelt aangenaam, lauw.
40 graden voelt dus aan als iets warmer (iets warmer dan het water waar je in in bad gaat).
kokend water is 100 graden, dus gloeiend heet. dat duurt wel even voor het afkoelt.

maarre....je kunt je kleding ook gewoon verven in de wasmachine. dit is veel makkelijker. je hoeft er niet met je handen aan te komen (dus geen geklieder) en na het verven draai je de wasmachine een keer leeg met een kopje chloor op 90 graden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel voor je antwoord! Kan ik het ook in de wasmachine verven als er op het zakje staat dat het speciaal voor handwas is?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding