Kan kleding smelten of stoffen vrijkomen als het voor verwarming hangt?

Mijn kleding ( o.a. synthetis leer en polyester) hingen op een wasrek dat net voor mijn verwarming stond.
Nu zei iemand mij dat dit heeeeel gevaarlijk is. Want kleding en rek kunnen hierdoor smelten of stoffen uit kleding kunnen vrijkomen.

Kleding voelde wel warm aan...

Ik heb gewone centrale verwarming op aardgas. Gasetel staat wel op max temp en de verwarming staat op 5 en ingesteld op 28 gr. Anders warmt het hier niet op door enkel glas.

Moet ik mij nu zorgen maken??

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3K
TurfGraver
6 jaar geleden
Zou je in de zomer ook een probleem hebben...

Antwoorden (1)

Nee, een radiator van een CV installatie wordt nooit zo heet dat kleding kan smelten, pas bij gaskachels en/of van die elektrische convectie kacheltjes moet je oppassen.