Wat gebruik je in een gemn douchebeurt

[toevoeging moderator: gemiddelde douchebeurt]

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Je kunt zelf meten hoeveel water je zelf in jouw eigen douche gebruikt met douchen. Daarvoor vul je een emmer met de douchekraan en kijkt hoe lang dat duurt dat hij vol is. Een emmer is tien liter water. De tijd dat jij onder de douche staat deel je door de tijd die nodig was om de emmer te vullen. En dat vermenigvuldig je met 10.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je 70 liter water gebruikt sta je net zo lang onder de douche als nodig is om zeven emmers te vullen. Dat is best lang hoor. Kijk maar eens hoe lang het duurt om een emmer te vullen. Daar moet je lang op wachten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Voor een bad is gemiddeld 120 liter water nodig, een gemiddelde douchebeurt (met normale douchekop) kost zo'n 85 liter
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 dopje sjampoo.
Water.
Energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je gebruikt gemiddeld 85 liter water
dat kost je 0.13 cent
en het verwarmen van het water kost 0.45 cent aan energie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mag het een factor 100 meer zijn?
Dat ligt er aan,of je het in je ééntje doet,of met je partner.
Maar voornamelijk water(het liefstwarm),een beetje douche gel en eventueel shampo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet wat gemn is.

Er schijnen mensen te zijn die wel een kwartier onder de douche kunnen staan.
Zelf heb ik maar een paar minuten nodig, iets meer als ik mijn haren wil wassen.
Als je lange haren hebt en die moet je wassen en spoelen doe je er nog wat langer over.
Sommige mensen gebruiken een halve fles sjampoo en een halve fles cremespoeling en een halve fles douchecreme per douchebeurt.
Anderen gebruiken maar een keer in de week een beetje zeep.
Sommige mensen hebben een spaardouche.
Of een spaardouchekop, dat is weer wat anders.

Als het gaat om het VERbruik dan kun je hier advies krijgen over energiezuiniger douchen:
http://www.adviesmodule.nl/ask?actor=spaardouche&role=adviesmodule

Verder gebruik je soms een spons, [bedrukt of in hartvorm of in allerlei kleuren ] soms een borstel, soms een froezel, al dan niet met steel...............
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gemiddeld wordt bij het douchen 70 liter water per keer verbruikt en bij het baden 140 liter. In onderstaande tabel staan de prijzen van een bad- en douchebeurt met een gemiddeld waterverbruik, bij verwarming door een gas- en een elektrische boiler.

Bad- en douchekosten:

Bad
Gasboiler 0,48 eurocent
Elektrische boiler 0,97 eurocent

Douche
Gasboiler 0,25 eurocent
Elektrische boiler 0,44 eurocent