Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het voordeel van het zeepbakje in de deur van de vaatwasser ?

t.o.v. het zeepblokje rechtstreeks in de vaatwasser gooien/ dan wel in het bakje doen? Waarom dat bakje ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

De vaatwasser kent ook een voorwas. In dat geval laat ie het blokje pas los als de hoofdwas begint.

Toegevoegd na 5 minuten:
Dus, als je alleen maar de hoofdwas draait kun je hem net zo goed ergens in de vaatwasser neerleggen. Doen heleboel mensen, want die klepjes gaan heel vaak stuk.
(Lees meer...)
AWM
13 jaar geleden
Het bakje zorgt ervoor dat de zeep niet al te direct in contact met de vaat komt. Het lost zich eerst wat meer op in het water, en is dus beter gedoseert.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Anders gaat dat zeepblokje door de hele machine aan het tollen en zou het ergens in een kopje ofzo komen vast te zitten.
En dan wordt de zeep niet goed verdeeld door de hele machine.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
AWM
13 jaar geleden
Nee hoor. Het blokje valt gewoon uit het bakje. Het is alleen om de timing te kunnen bepalen.
Cryofiel
13 jaar geleden
Klopt. Bij mijn vaatwasser kan ik de klik horen waarmee het klepje van het vakje zich opent.
Als je het zeepbakje gebruikt komt de zeep pas vrij als de was aan het hoofdspoelen gaat beginnen. Bij het voorspoelen is de zeep nog niet nodig.
Het kan echter geen kwaad om de zeep los in de vaatwasser te doen. Waarschijnlijk echter is het niet handig om het op de bodem te gooien, i. v.m. de verspreiding van de zeep.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat sommige mensen (waaronder ik) nog steeds poeder gebruiken. Om dit goed te kunnen doseren heb je een bakje nodig. Verder heeft het te maken met de argumenten die al eerder genoemd zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding