Waxjas gewassen :-( Wat nu ?

Iemand heeft ongevraagd mijn waxjas in de wasmachine gewassen.
Weliswaar op 30 graden maar toch...
Natuurlijk is de waxlaag zo goed als verdwenen en hij is ook nog eens enorm gekreukeld.
Is er nog een manier om hem te redden of kan hij de vuilnisbak in ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.4K

Antwoorden (3)

helaas niets aan te doen, misschien kan diegene hem opgeven aan zijn/haar wa verzekering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegen het kreukelen kan je weinig doen. Hem kledernat ophangen scheelt wel. Al blijf je na het wassen vaak wel van die lichte strepen zien.

Je kan hem wel opnieuw in de wax zetten.
Ik weet dat wax in ruitersportzaken vaak wel te koop is.
12 jaar geleden
Ziet er niet goed uit, op website van barbour het volgende gevonden.

Q. I've put my wax jacket into a washing machine to clean it and now all the wax has come off. What can I do?

A. Unfortunately there is nothing that can be done as the washing process strips all the wax finish from the cotton fabric. Any re-application of the wax coating will be totally absorbed by the cotton fabric and will soil the inner lining which, in turn, will soil any clothing worn underneath.

Maar stel je vaag ook eens aan een waxcoat winkel bv countrylifestyle.

Deze kunnen hem rewaxen. zie 2e bron vermelding maar of dat na wassen nog zin heeft kun je het beste daar vragen.