Hoe kan ik een te groot shirt kleiner/passend maken?

Ik heb twee shirts gekocht,maar helaas vielen de shirts veels te groot uit.
Ruilen kan niet want ik heb ze via marktplaats van iemand overgekocht.

Ik vind het erg jammer dat ze te groot zijn want ik heb ze voor mijn werk gekocht.

Kan ik shirts kleiner (laten) maken?
Of zouden ze in de was nog krimpen,bijvoorbeeld als ik ze te heet was?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
12.9K

Het beste antwoord

tja, lastig..
Je kan het heet wassen (90 graden) én het in de droger doen. Kans dat het dan wat krimpt maar geen garantie. Het kan ook nog dat je shirt juist wat gaat uitlubberen/de vorm gaat eruit door het in de droger te doen. En wanneer er een opdruk opstaat heb je ook nog kans dat die er niet mooier op wordt. Je hebt een kans van 50/50. 50% dat het wat krimpt en verder mooi blijft, 50% dat je shirt er niet mer uitziet.

Ik zou 'm weer op Marktplaats zetten, verkopen, en van dat geld weer een ander mooi shirt kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik zou ze idd in de was iets 'te heet' laten wassen, dan krimpt het nog een stukje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te heet wassen kun je altijd nog proberen maar ik zou ze eerst in de droger doen na gewoon wassen.
In de meeste drogers krimpt kleding vaak 1 a 2 maten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dag Knupster,

Als je handig bent met de naaimachine, zou ik er bij langstikken, wel een stretch naald gebruiken omdat de stof dun is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En een hele lichte zigzagsteek gebruiken (dus net niet recht), want anders knappen de naden snel, omdat de stof strecht (elastisch) is. Moet kunnen, langs de naden stikken, dan wordt het t-shirt zo veel kleiner als je wilt.
+1
was het met heet water