Klopt het dat je gewone stofzuigers tegenwoordig niet meer uit elkaar kunt halen?

Ik heb mijn gewone stofzuiger jaren niet meer gebruikt omdat ik nu een robotstofzuiger erbij heb. Pas geleden wilde ik hem wel gebruiken, maar hij doet niks meer. Ik wilde hem openen om te kijken of ik iets vreemds zag. Maar ik kan helemaal niet bij de motor komen. Is dit ook al een wegwerpapparaat? Het is een Philips PerformerPro. Ik schat dat ik hem zo'n 10 jaar heb nu.

4 maanden geleden
TurfGraver
4 maanden geleden
Nee hoor deze zijn wel uit elkaar te halen.
Niet altijd even eenvoudig.
Vortexxx
4 maanden geleden
Philips is berucht om het verstoppen van schroeven in stofzuigers, misschien zijn er how-to's te vinden op Youtube?

Antwoorden (1)

Elke stofzuigers / de meeste stofzuigers / is / zijn nog wel uit elkaar te halen. Kost vaak wel veel moeite! Schroeven zitten soms verstopt - bijv. onder / achter de wielen.... Als je er zelf niet uitkomt kun je ermee langs een Repair Café - daar zoeken ze net zo lang tot ze gevonden hebben hoe het apparaat open kan. En als het goed is kun je zelf meekijken / meehelpen, zodat je het voor de volgende keer leert....
4 maanden geleden