hoe krijg ik de lucht van bedorven vlees uit de vriezer?Tijdens de vakantie is de stroom uitgevallen en de vriezer ontdooit.

ik heb de vriezer schoon gemaakt maar er blijft een vreelijke lucht hangen .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
35.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja da's mooi kut ja... :/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schaaltje citroensap?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken het probleem met een diepvries die door eigen schuld ontdooide met consumptieijs en bevroren vis er in.
Complete lijkenlucht.
Remedie: De kunststof afnemen met een doek met azijn, flink poetsen.
Als dat niet genoeg helpt. Er een bakje met azijn inzetten met de koelkastdeur open en een ventilator er op.

Het beste antwoord

Oh dat is ellendig en vies!

Laatst las ik op GV (vraag ging over stinkende koelkast): koffieprut neerleggen in de vriezer. En ik zou rigoureus te werk gaan en veel neerleggen.

Verder in huis wierrook branden, ramen open etc.

Sterkte!
Ps ben benieuwd of je de geur wegkrijgt...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
door wierook branden is de lucht uit huis weg ,maar de lucht uit de vriezer krijg je er waarschijnlijk nooit meer uit.

Andere antwoorden (9)

geen leuk probleem maar

Verwijder bedorven geuren met yoghurt
Eten dat te lang in de koelkast heeft gestaan of ontdooide producten die zijn gaan rotten, kunnen voor een hele nare, bedorven geur zorgen.

Maak de kast schoon met yoghurt. Dat is de meest effectieve manier om bedorven geur te verwijderen. Maak de kast schoon. Smeer deze in met yoghurt. Laat de yoghurt ca. 12 uur zitten. De melkzuurbacteriën van de yoghurt eten dan de rottingsbacteriën op. Na ca. 12 uur wast je de yoghurt eraf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
j5m
12 jaar geleden
Had ik dat toen maar geweten.
Precies hetzelfde meegemaakt in onze toenmalige caravan.
Is een verschrikkelijke stank.
Heb alles naar buiten gegooid maar je krijgt de reuk er bijna niet meer uit.
Soda is de enigste manier om dit een beetje weg te krijgen.
Maar de reuk is zo sterk dat het maanden duurt om dit weer op het normale niveau te krijgen.
Ik had de pech dat er ook nog vis in lag.
Dus voor mij in de vakantie geen vis meer in de vriezer.
12 jaar geleden
Je kan het proberen met groene biotex. Het bevat enzymen die het eventueel aan kunnen pakken. En verder heeft het een sterke geur, die in iedergeval de vieze lucht gaat verdoezelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien warm water met heel klein beetje bleekwater gebruiken bij het schoonmaken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leg er plakjes citroen in, dat neemt de geur op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een schaaltje met azijn. Je zou denken dat je vriezer dan naar azijn gaat stinken maar dat is niet zo. De azijn trekt juist de vieze luchtjes uit de vriezer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed schoonmaken met azijn. En dan een schaaltje met azijn er in zetten. Deksel dicht. Een weekje ( zo nu en dan verversen). Dan stekker er weer in en dan MOET de geur weg zijn. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitsoppen met goed heet water met soda erin. Daarna met heet azijn water (veel azijn)!

Dan zou je een paar oude theedoeken kunnen nemen en deze nat maken en dan tea tree olie erop druppelen en daarmee de binnenkant no eens mee langs gaan. Daarna de vriezer weer aan zetten, maar de theedoeken met tea tree erin laten liggen.
Na een weekje weer ontdooien en dan het hele schoonmaken weer opnieuw, behalve nu de tea tree met theedoeken. Ik heb het nooit zelf gedaan, maar de natte theedoeken met tee trea doe ik wel eens in de koelkast leggen, helpt prima tegen geurtjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewoon met bleekwater