Met stofzuiger opzuigen van meelmotten, spinnen en andere insecten in je woning is één. Maar hoe krijg je ze vervolgens dood, in die stofzuigerzak?

Vlooien, larven van insecten, spinnen enz. Men kan ze dan mooi opzuigen met de stofzuiger, maar het gros zal, weliswaar met enige hoofdpijn, weer rustig overeind krabbelen en de stofzuigerzak proberen te verlaten. Bestaat er een middeltje om in de stofzuigerzak te doen om die ongewenste gasten te elimineren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
10.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
echt gauw uit een stofzuiger zag klimmen zie ik ze ook niet doen. en dan kan je altijd nog binnen een bepaalde tijd de zak weggooien ben je er ook van af.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor grotere insecten kun je een plastic zak om de slang doen om te voorkomen dat de dieren er uitklimmen. Of dat voor vlooien en mijten ook werkt weet ik niet. Die zouden ook door een kiertje in de stofzuiger kunnen ontsnappen. Als het vriest je stofzuiger buiten zetten help ook.

Antwoorden (2)

Je kunt een breed werkend middel in je stofzak spuiten, bijvoorbeeld een middel tegen kruipende insecten en wespen, te koop bij de drogist of dierenwinkel. Gewoon de stofzuiger aanzetten en dan het middel er in spuiten via de slang. Overigens blaas je dan wel een deel van het vergif door je hele huis, tenzij je het buiten doet! Ik zou persoonlijk daarna niet meteen weer met de stofzuiger binnen zuigen omdat je dan het spul inademt. Kan nooit goed zijn voor jezelf, je huisdieren (vooral vissen zijn gevoelig) en je kinderen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uiteindelijk sterven ze toch omdat ze door het compacte stof geen zuurstof krijgen.