Wat is dit voor een apparaat?

Inclusief steel 83 cm hoog. De steel lijkt er later aangezet te zijn. Wellicht vervangen, maar hij kan net zo goed origineel zijn. Het zijn twee schalen die in elkaar kunnen schuiven. De totale lengte neemt daardoor ca 5 cm af. Tussen de twee schalen zit een veer. De binnenste schaal heeft drie cirkels met gaatjes. De randen van beide schalen zijn naar buiten gestulpt. Het materiaal is messing. Beetje groenig op sommige plekken, voor de rest lijkt het ding ongebruikt. De schalen hebben een diameter van ca 16,5 en 17 cm. Misschien een apparaat voor de kookwas in een ketel? Soppen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het is inderdaad een oude wasstamper.

"Een wasstamper is een hulpmiddel om het wasgoed door het hete sop te bewegen bij wassen met de hand in een teil, emmer, wastobbe of wasketel. Een wasstamper bestaat uit een steel of handvat waar een stamper aan vast zit, en is de opvolger van een simpele roerstok."
bamibal
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor het snelle antwoord met bronnen!! Geen twijfel mogelijk! Erg leuk! Bijzonder dat steeds wordt gesproken over koper. Het is beslist messing.