Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Droogt wasgoed aan de waslijn buiten wanneer het vriest?

Zo hier en daar heb ik wel eens vernomen dat wanneer je je wasgoed buiten hangt wanneer het vriest die kou het vocht uit de textiel op de een of andere manier condenseert. naar mijn idee broodje aap, maar wie weet zit er meer achter en kan iemand me van de hoed en de rand vertellen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
11.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessante vraag! +

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Is helemaal afhankelijk van de luchtvochtigheid.
Is die erg hoog, dan zal het wasgoed wit bevriezen, er komt dus rijp op, wordt dus eigenlijk alleen maar natter.
Is die erg laag, dan zal het wasgoed droog vriezen.
Zie ook het vorige antwoord.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, je was droogt uitstekend in de vrieskou. Dat komt door een interessant natuurkundig verschijnsel: sublimatie. Daarbij gaat ijs direct over in waterdamp, waarbij de vorming van water wordt overgeslagen.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar je was is toch nat, dus water in de vloeibare vorm, als je het buiten hangt? Je bedoelt dat de natte was van vloeibaar in de bevroren toestand overgaat en dan dus in waterdamp? Interessant... ik hang altijd alles op zolder op en nu mis ik de natuurkundige verschijnselen in mijn tuin ;)
escape
11 jaar geleden
Precies zoals je het zegt!
Water is een vreemd goedje:
http://youtu.be/ZGjwe-BCfms

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding