Je kunt beide zijden als bovenkant gebruiken. Het hangt af van het klusje dat je ermee gaat doen: wil je iets schoon schuren dan is het gele gedeelte de bovenzijde ; wil je iets afsponsen of deppen dan is het groene gedeelte de bovenzijde.
Amadea
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
het is dus net andersom
De gele kant is de bovenkant, althans de kant waar je de spons vasthoudt. Het gele gedeelte is een handgreep. Zie ook de afbeelding http://vileda-professional.com/nl-NL/products/02-scouring/01-puractive/puractive-inuse-580x550.jpg.

Op deze website http://vileda-professional.com/nl-NL/products/02-scouring/01-puractive/ vind je hierover:

"Ergonomie

[De schuurspons] heeft een praktische handgreep welke de vingers en nagels beschermen tijdens het schuren."

en

"Duurzaam

De gelaste schuurzool voorkomt het loslaten van de zool (!) met het foam na meerdere malen in gebruik. De nylon foam handgreep verpulverd [sic] niet, raakt niet snel verstopt en is gemakkelijk uit te spoelen."