Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heeft iemand een idee hoe je leren schoenen met een wollen binnenkant kan reinigen. ze stinken en ik zou ze graag langer dragen.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Strooi er droge soda in, laat een paar dagen staan en schud ze uit. De restanten nog even met de stofzuiger eruit zuigen en je schoenen ruiken weer fris.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, mijn idee, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, ik was je net voor.
Rieneke1
13 jaar geleden
wat nou sorry, is geen wedstrijd toch?
plus ik voeg de biotex toe ;))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee geen wedstrijd, maar het gebeurt mij zo vaak dat ik wil antwoorden en iemand me net voor is met hetzelfde antwoord. Dus geen sorry, maar ik herkende de situatie.
ik zou proberen ze een paar dagen gevuld met met soda of biotex te laten staan.
goed volstoppen aan de binnenkant .
succes!
(Lees meer...)
Rieneke1
13 jaar geleden
Nog een paar tips uit de categorie 'baat het niet, schaden doet het ook niet':

Je kunt een nacht een koffiepad in elke schoon leggen. Koffie absorbeert geuren.
Deze tip schijnt ook te werken als je i.p.v. de koffiepad een zakje vanillesuiker in elke schoen stopt.

In ieder geval succes!

Toegevoegd na 42 minuten:
De tip hoort er ook nog bij:
Je kunt de schoenen in een plastic zak stoppen en een nacht in de vriezer leggen. De stank is daarna verdwenen.

Je kunt al deze tips (incl. die van de soda) zonder problemen proberen.

Als je schoenen daarna nog stinken, is het misschien tijd voor nieuwe schoenen :-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou oppassen met biotex en die soort producten. Zeker als het niet-ontvette wol is. Door ontvetters te gebruiken maak je de wolvetten stuk.

Je kan beter het product wolwas kopen. Een klein beetje wolwas mengen met water, daarmee een washandje nat maken en de wol reinigen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding