Is er een app wanneer je welke kliko aan de weg moet zetten?

Tegenwoordig een grijze, groene, oranje en blauwe bak.
Ik zoek een app voor desktop W10 computer omdat die het dichtst bij de kliko's staat.
Een mobiele app is eventueel ook goed.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (3)

De ophaaldienst is per gemeente verschillend. Steeds meer gemeentes hebben tegenwoordig een app voor de afvalkalender. Er is geen landelijke app. Kijk op de site van je eigen gemeente of er een app is. Anders moet je even eenmaal 10 minuten van je tijd vrijmaken om voor het hele jaar in je digitale agenda 'grijs' 'groen' 'oranje' en 'blauw' te copy-pasten op de betreffende data.

Toegevoegd na 12 uur:
Er is wel een min-of-meer landelijke website: http://www.mijnafvalwijzer.nl/

Niet elke gemeente is hierbij aangesloten en de informatie is niet altijd 100% betrouwbaar. Afhankelijk van je woonplaats kun je dus soms beter kiezen voor de website van je gemeente of regionale afvaldienst.
6 jaar geleden
Ja die is er. En die heet "Afvalwijzer". Je hoeft daar alleen je postcode in te vullen en je krijgt notificaties. En dat kun je zelf helemaal configureren.

Zie de bronnen voor de link naar Google appstore en de Apple store
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
Niet elke gemeente is 'aangesloten' bij de afvalwijzer-app. Voor sommige gemeentes werkt het in z'n geheel niet ('geen gegevens') en als de gemeente niet altijd direct wijzigingen doorgeeft aan die app, heb je kans op verkeerde informatie.
In mijn omgeving hebben we een (redelijk) vaste cyclus: de ene week is de grijze bak aan de beurt, de week daarop de groene en elke eerste zaterdag van de maand wordt het papier opgehaald.

Ik heb gewoon 3 herhaalde agenda-items in de agenda op mijn mobiel gezet. De grijze en de groene worden elke 14 dagen herhaald. Voor de papierbak kan ik gewoon de 'zoveelste' zaterdag van de maand aangeven in de herhalingen (vaak moet je voor die optie net even iets verder kijken bij de instellingen van de herhalingen)

Werkt perfect ! En zonder extra app's.

Alleen wanneer de bewuste dagen op een feestdag vallen, dan moet je even iets alerter zijn. Maar één blik op de afvalwijzer op het internet vertelt je dan genoeg.