Hoe laat ik een stinkende, volle kliko aangenaam ruiken?

Overmorgen wordt de kliko geleegd, maar ik wil vandaag en morgen graag buiten zitten. Normaal let ik scherp op wat er in de container gaat, maar nu is er toch iets wat ligt te rotten. Het is de restafvalbak, dus er hoeft niet op het milieu gelet te worden. Het gaat ook maar om 1 a 2 dagen, maar wel met direct effect graag.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.7K

Antwoorden (2)

Je kan natuurlijk je Kliko ergens anders zetten. Of nadat hij geleegd word een keer goed schoonmaken en dan zorgvuldig kijken wat erin gaat. Mocht er iets rotten in de kliko dan kan je kijken of je er bijvoorbeeld etenswaren in hebt gedaan. Anders weet ik het ook niet. Succes
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Haal bij een dierenspeciaalzaak of een tuincentrum actieve kool en strooi een laag over je afval heen. Of gebruik een flinke laag soda. Beiden kunnen geur neutraliseren. En zet je kliko waar mogelijk uit de zon, zeker met dit weer. Na het legen uiteraard goed reinigen, anders blijf je bezig met geurneutraliserende maatregelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
O, echt "aangenaam ruiken" gaat je rolemmer er niet van, maar ik heb je vraag voor het gemak opgevat als "hoe laat ik hem minder ONaangenaam ruiken, aangezien ik weinig nut zie van een klilo die naar viooltjes ruikt..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
paulus811
6 jaar geleden
Een kliko die naar viooltjes ruikt, misschien heb je wel een gat in de markt! +
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ na het schoonmaken, juist wel even (leeg) in de volle zon. Dat is meestal zelfs genoeg als enige schoonmaakmiddel. De zon droogt alles en daardoor zijn meteen veel bacteriën e.d. dood.
Ik zet hem dan schuin, met de klep als steun, dan komt de zon ook onderin.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ ja, nu wil ik ook een kliko hoor, een viooltjes-kliko!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goede aanvulling, JackD!