Wat is dit voor insect op de foto?

Dit tref ik net aan!!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.5K
Castle
7 jaar geleden
Het kan een zilvervisje zijn of een papiervisje. Deze lijken op elkaar.
http://ongediertebestrijding-direct.nl/wp-content/uploads/2016/08/ZILVERVISJES.jpg https://www.milieucentraal.nl/in-en-om-het-huis/ongediertebestrijding/zilvervisjes-en-papiervisjes/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik kan het niet heel goed zien, maar waarschijnlijk een zilvervisje.
Pieterke
7 jaar geleden
Zilvervisje. Komt voornamelijk voor in vochtige ruimtes.

Het beste antwoord

Dat is de larve van een tapijtkever. Vreet wol aan en is bijna niet te bestrijden omdat het vrij algemeen voorkomt in huis.
7 jaar geleden
sterredag
7 jaar geleden
Ik zie totaal de overeenkomst niet tussen het beestje op het plaatje en de larve getoond op de bron die jij vermeld.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewell
Amadea
7 jaar geleden
@sterredag: de larve van een tapijtkever ziet er toch echt wel zó uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ bestrijden is niet nodig als het bij enkele blijft.
sterredag
7 jaar geleden
@Amadea dat zei ik toch ook niet? Ik constateer alleen dat jouw bron vermelding niet iets laat zien wat lijkt op het plaatje in de vraag :)
Amadea
7 jaar geleden
Het is niet 'mijn' bronvermelding, maar kijk nou eens goed bij het plaatje Tapijtkever: Larve

Andere antwoorden (2)

misschien een zilvervisje
anneliez
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dankjewell
Ook ik zou gaan voor een zilvervisje en dan met name het type 'papiervisje'.
Voor de larve van een tapijtkever lijkt ie te kaal en zijn de sprieten aan de achterzijde te lang.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Amadea
7 jaar geleden
Visjes hebben lange voelsprieten. Het beestje op de foto van vraagsteller heeft er geen.