Oude handschoenen met een gehaakte katoenen bovenkant (wit) en een zeemleren onderkant (ook wit). Het katoen is nogal vies. Hoe moet ik dit wassen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.4K
Rieneke1
7 jaar geleden
Ik zou het insmeren met zachte zeep, even in laten trekken, en handmatig spoelen in lauw water. aan de lucht laten drogen, niet bij een warmtebron.

Antwoorden (2)

Dat zal niet meevallen, want het leer kan minder hebben dan het kant, dat echter ook teer kan zijn. Maar leer kan wel WAT hebben.

Het beste maak je een sopje met groene zeep, echt die ouderwetse (al is die tegenwoordig bruin) en masseert daarmee voorzichtig de hele handschoen. Daarna schoondeppen met een natte doek (al mag het wel nat worden, dus voorichtig uitspoelen mag ook), zo droog mogelijk deppen en NIET bij de kachel laten drogen.

Het beste wil het overigens door de handschoenen een voor een één te trekken en dan je handen te wassen met het groene zeepsop.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eerst een poos laten weken in Echfa Wit (tegenwoordig van Biotex). Dan in lauw water goed uitspoelen (niét in de wasmachine) en aan de lucht laten drogen.
Amadea