Waarom wordt mijn zilver snel bruin?

Het valt mij op dat mijn verzilverde kandelaars in mijn nieuwe huis heel snel bruine aanslag krijgen. Al na 2 weken moeten ze worden gepoetst. Hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Zilver wordt bruin juist omdat het zilver is. Alleen écht zilver kan zo bruin aanslaan. Als u er verder niks aan doet, wordt het zelfs zwart.
Het zilver reageert met zuurstof en vocht en vormt daarbij een gele kleur.
Het ventilatiesysteem in uw nieuwe huis functioneert waarschijnlijk slechter dan in uw vorige huis, waardoor uw huis vochtiger is.

Toegevoegd na 2 dagen:
Het hoeft niet zo te zijn dat uw huis vochtiger is, maar de plaats waar de kandelaars nu staan is vochtiger.