Ja, dat zal wel kunnen.
Als de filters niet of nauwelijks onderhouden/vervangen worden is er een ophoping van vuil en bacterieén in de filters en die verspreiden zich weer in de lucht.
Als je daar een allergie voor hebt, kan dit altijd lijden tot een huiduitslag.
Bij goed onderhoud heb je geen enkel probleem.
Zie klachten beschrijving hieronder.

De bewoners hebben klachten: hoofdpijn, niesbuien, droge keel, brandende en droge ogen en huiduitslag. Klachten die volgens Overberg het gevolg zijn van een niet goed werkend ventilatiesysteem. Want ze hebben ze allemaal sinds ze in het appartementencomplex wonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zomaar een huiduitslag kan je voornamelijk krijgen van een allergische reactie van voedsel, of andere stoffen.
Ook van een paar dagen flink zon, kan je dit krijgen,zoals vorige week.
Ook was er erg veel stuifmeel in de lucht vorige week.
Van een smerige ventilatie, lijkt me niet zo waarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de basis kan een mens tege nelk antigen een allergische reactie ontwikkelen welke gepaarfd k a n gaan met huidsuitslag.
Neem altijd het zekere voor het onzekere en schakel bij twijfwel proffesionele hulp in, je gezondheid is te kostbaar om te expirimenteren.