Wat is dit keukenapparaat, aluminium bol op onderstel, losse zwengel waarmee bol gedraaid kan worden?

Aluminium bol op onderstel, losse zwengel waarmee bol gedraaid kan worden. Knop om deksel mee los te draaien maar deksel is op geen enkele manier eraf te krijgen

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Het zal wel vreemd klinken, maar het is een simpele wasmachine.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank! Enig idee hoe we de deksel eraf krijgen??
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het ding staat op de site van het Haugalandmuseet (digitaal museum in Noorwegen en Zweden) https://digitaltmuseum.no/021025718431/vaskemaskin
Aluminium kan tussen de oppervlakken een beetje corroderen en dan zitten deksels heel vast. Dat wordt dus de draaidop bovenop losdraaien met een waterpomptang (?) en de deksel rondom heel voorzichtig met kleine stukjes oplichten met b.v. de platte kant van een schroevendraaier. Let wel op, dat aluminium erg zacht is en de rand dus makkelijk beschadigt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@KeesWim
Bedankt voor de aanvulling. Klinkt wel goed als het over een waterdichte afsluiting gaat.