Met de hand in een lauwwarm sopje met een beetje wolwasmiddel. Goed uitspoelen en plat liggend laten drogen.
Amadea
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Haal de shawl even door een bak lauw water waarin een flinke scheut azijn is opgelost, leg de shawl vervolgens plat te drogen, zonder deze uit te wringen. Azijn zorgt dat de kleur gefixeerd wordt, waardoor de shawl niet meer zal afgeven als hij droog is.

Toegevoegd na 27 minuten:
De keren hierna kun je hem wassen met speciaal wolwasmiddel, met de handwas, of op het wol programma in de wasmachine.