Hoe kan ik de zwarte spijkerbroeken die erg afgeven behandelen? Azijn is daarvoor een middel maar in welke verhouding tot water?

De zwarte spijkerbroeken geven af op mijn huid en beige schoenen. Wasmiddel voor 'zwarte' was helpt niet tegen het afgeven.

Toegevoegd na 4 dagen:
In onderstaand antwoord de suggestie de broeken te weken in azijn waarbij de verf 'loskomt'. Maar dat is niet de bedoeling, het resultaat zou een vale broek zijn. Hoe kan ik maken dat de kleur diep zwart blijft maar niet meer afgeeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.2K

Antwoorden (2)

in de wasmachine op een zo koud mogelijke temperatuur en een theekopje azijn,soms nog een keer herhalen.sucses!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Was de spijkerbroek met azijn, door azijn in een wasbolletje te doen en deze samen met de spijkerbroek in de wasmachine te stoppen. Werkt dit nou niet, dan kan je de spijkerbroek een nacht lang in een emmer met koud water en een flinke scheut azijn laten weken. Je zal zien dat het water de volgende dag erg verkleurd is, dit is de verf van de spijkerbroek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is niet de bedoeling dat de verf 'loskomt'. Het is de bedoeling dat mijn denim broeken niet meer zwart afgeven. Dan zou azijn niet het gewenste effect hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je broek wordt niet vaal maar de eerste keer zal er wat kleurstof vrijkomen, dat is normaal.
Wil je dit niet hebben gebruik dan Fleuril voor zwarte en bonte was. Dit middel bevat een kleurfixeerder, en fixeert het kleurpigment aan het textiel zodat deze tijdens het wassen niet snel loslaat. Dit voorkomt dat zwarte en donkere kleuren snel uitlopen en vaal worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik een ander middel dan die jij noemt, maar deze is wel speciaal voor de zwarte was, (zo'n bekend merk) maar dit helpt niet tegen het afgeven.
Wel bedankt voor je reactie.