Hoe kan ik het beste mijn (gespoten) plafond en van lichte structuur voorziene muren het beste schoonmaken (rookaanslag)?

Welk reinigingsmiddel en materiaal (spons, doek, roller) is daar het meest voor geschikt i.v.m. spetteren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wordt een hels karwei hoor,je kunt het beter opnieuw witten.

Het beste antwoord

Zelf heb ik vijf jaar geleden het middel HG sierpleisterreiniger gebruikt. Het kostte even wat tijd en energie, en er hing enkele dagen een "zwembadlucht" c.q. een chloorlucht in de kamer. Met een verfrollertje baan voor baan een soort sopje over het plafond smeren. Tegen de zwaartekracht in was dat een inspannende klus. Het resultaat was een hagelwitplafond na zeven jaar roken. Uit eigen ervaring kan ik het zeker aanbevelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Roken zorgt al snel voor een minder wit plafond. U kunt proberen nicotine aanslag te verwijderen met water waarin ammonia is opgelost.Je dit het beste met een vochtige doek of spons doen.Echter de ervaring leert dat nicotine aanslag zeer hardnekkige vlekken veroorzaakt. In de meeste gevalllen zal het het opnieuw verven van het plafond de enige oplossing zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je kunt hier ook warm sodawater voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Warm water met soda of st .marc en dan met een borstel. Spettert wel iets, maar doek of spons gaat misschien pluizen aan het plafond.
Beste resultaat geeft overschilderen, maar dan wel een isolerende muurverf gebruiken anders komt de nicotine en nog doorheen. Als het kleine plekken zijn kun je ze misschien ook plaatselijk isoleren, maar dan heb je weer kans op kleurverschil met de rest van het plafond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een borstel gaat gebruiken, probeer dan eens een zachte borstel (uitwrijfborstel voor schoenen) ipv een gewone harde.