Kan ik zoutzuur gebruiken om een dakgoot te reinigen,mijn dakgoot is namelijk verstopt ?

De afloop naar beneden daar moet ergens een prop in zitten en weet niet hoe deze te verwijderen zonder deze te demonteren

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik zou het eerst proberen met een normale gootsteenontsopper. Deze zijn vaak van zichzelf al vrij krachtig en zijn wel veiliger voor je dan een (onverdunde) zoutzuuroplossing.

waarom haal je het onderste gedeelte er niet af en dan met een touw en een zwaar voorwerp de prop naar beneden te krijgen tevens weet je dan precies waar de verstopping zit ik vind namelijk zoutzeer wel een oplossing waarbij je wel wat gevaren kan op lopen

Zoutzuur lost niet de prop op, wel een zinken dakgoot. Een PVC-goot wordt niet aangetast, maar wat maakt het uit, zoutzuur helpt niet. De dakgoot moet je met je handen of een bezem ontdoen van takken, bladeren en prut. Als je er niet bij kunt of durft, zal je iemand anders moeten vragen. Ook natriumhydroxide dat wel werkt bij een riool, zal niet werken bij de dakgoot.

Een ontstopveertje halen bij Freek of ff een huren. Flink raggen met dat ding en niet vergeten een afschermhoedje te plaatsen om volgende verstopping tegen te gaan. Kan alleen ff niet op de juiste naam komen Toegevoegd na 8 minuten: Oo ja bladvanger universeel model.

DOOR SPUITEN MET EEN HOGE DRUKSPUIT IS HET MILEU VRIENDELIJKST OF DEMONTEREN VAN DE PIJPEN.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100