hoe krijg ik kauwgom van een gelakt bankje, zonder het te beschadigen?

Het is antiek en erg dierbaar, geen bijtende middelen dus.. maar wat dan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Probeer het week te maken met pindakaas! Dit is een uitstekend middel om hardgeworden kauwgom weer zacht te maken. Dik insmeren en in laten trekken. daarna kan je het makkelijk verwijderen.
amc
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Leg een ijsblokje op de kauwgom, zodat het bevriest. Hierdoor wordt de kauwgom hard en is makkelijk te verwijderen met behulp van een houten spatel. De spatel duw je onder een stukje van de kauwgom en dan wip je de kauwgom van het bankje af.