Hoe maak je gekleurde Vans schoenen schoon?

Ik heb sinds korte tijd nieuwe Vans schoenen aangeschaft. En het blijkt dat deze nogal snel vies worden. Nou wil ik weten hoe ik deze het MAKKELIJKST schoon kan krijgen. Als het kan misschien een alternatief voor een spray waar de medewerker van de winkel het over had. Hij had het over een spray waarbij de lijm van de schoen niet loskomt of zoiets.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
3.1K

Antwoorden (1)

Dit is een instructie voor het schoonmaken van sportschoenen en sneakers.
Maak eerst een oplossing van water en een neutraal, mild schoonmaakmiddel zoals bijvoorbeeld afwasmiddel.
Verwijder de veters en spoel de schoenen met water van binnen en buiten.
Gebruik een zachte borstel en de schoonmaakoplossing om alle delen van de schoenen schoon te maken.
Verwijder schaafplekken met een wit schuursponsje.
Spoel de schoenen uit met water.
Vul de schoenen met papier om overtollig water op te nemen. Dit helpt bovendien de schoenen hun vorm te behouden. Gebruik geen krantenpapier, want daarvan geeft de inkt af! Laat de schoenen drogen.
Was de veters uit.
Als de schoenen droog zijn, doe je de schone veters er weer in.
Indien van toepassing kun je schoensmeer doen op de lederen onderdelen van de schoenen.

De bekende stoffen schoenen (All Stars e.d.) kun je gewoon in de wasmachine wassen.