Kan er maar bepaald aantal cm stof zich vormen?

Op de zolder van mijn oma waar ik al jaren niet geweest ben liggen een hoop spullen onder een laag stof. Maar als ik onder mijn bed kijk (eens in het jaar) ligt er ongeveer een even grote laag stof. Kan het zijn dat er na een aantal cm geen stof meer bij komt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Aan een kant geeft beddengoed vaak veel stof af en aan de andere kant kan stof wat er al jaren ligt een beetje gaan inklinken, maar er blijft wel stof bij komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, de stofvorming gaat constant door! De hoeveelheid hangt natuurlijk wel af van de 'luchtbeweging' in de betreffende ruimte. Op de zolder van jouw oma zullen zich al die jaren niet zoveel activiteiten hebben afgespeeld. Misschien op jouw slaapkamer méér. Vandaar.......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stof zijn eigenlijk hele kleine stukjes kleding, gordijnen, vloerbedekking, huidschilfers. haren, bekleding van stoelen en banken, dekens enz.
Bij het lopen schuren kledingstukken tegen elkaar aan en verliezen kleine stukjes er van.
Bij het in en uit bed stappen, aan en uitkleden e.d. ontstaat er erg veel stof.
Op de zolder van oma, is alles rustig en komt er vrijwel nooit iemand, dus is er ook geen extra slijtage van kleding, dekens enz.dus ontstaat er weinig nieuw stof.
Dat in tegenstelling met jouw slaapkamer, waar dagelijks activiteiten zijn, dus vorming van stof, dat tot rust komt onder jouw bed.