Hoe krijg ik een vloer van ongeglazuurde portugese tegels schoon?

Helemaal volgens instructies gelegd (goed ingeolied), maar elke druppel vocht laat vlekken na, witte (kalk?) of donkere. En dat in de badkamer!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.3K

Het beste antwoord

Gebruik de echte vloeibare (groene) bruine zeep! alleen in België verkrijgbaar!
Driehoekzeep in Nederland is niet meer zoals vroeger!
Bruine vloeibarezeep bestaat namelijk voor een deel uit lijnolie en een deel soda.
Waardoor reiniging en onderhoud samen gaan.
Herhaal diverse keren, is de kalk aanslag verdwenen.
Gebruik dan nog een keer 1 deel lijnolie op 2 delen terpentine, inwrijven,laten drogen en na 1 uur helemaal droog en uitwrijven!
Gooi de poetslappen niet zomaar weg, dompel ze onder in een emmer water,en doe ze nat en een plastic zak en dan pas bij het afval.
Dit om spontane zelfontbranding te voorkomen!
Succes!

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb het over gekookte lijnolie!