Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

altijd als ik truien/T-shirts met opdruksel was gaan de opdruksels scheuren. Komt dit door wasverzachter of omdat ik op 40° was I.p.v. 30°?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K
Rieneke1
9 jaar geleden
Was je ze wel binnenstebuiten?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, ik was het al binnenstebuiten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

ik heb vaak gehoord dat het helpt als je de T-shirts binnenstebuiten keert voor het wassen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik was altijd mijn was binnenstebuiten.
Als het van die zelfgedrukte opdruksels zijn, dan vrees ik dat je daar weinig aan kan doen. Heb zelf ook zo'n tshirt gehad dat na een tiental keren wassen een gebarsten opdruk had. Ook altijd mooi gewassen zoal het moet.

Als het gekochte opdruksels zijn, zelfs al staat er dat het voor 30° wasjes zijn, die kunnen wel tegen een 10tal graden warmer. Maar ga ze niet in een kookwasje steken.
Hetzelfde met wasverzachter, die dingen moeten daar tegen kunnen.

Een idee om de strof en druk langer te laten leven is om ze in het vervolg op handwas te zetten. Of delicate stoffen ( als je dat programma hebt )

Om eerlijk te zijn vrees ik dat jij gewoon pech hebt.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wasverzachter is de boosdoener. Opdrukken hebben een elastisch component zodat ze "meebewegen" met je t-shirt en niet als een plank op je borst prijken. Elastan kan niet tegen wasverzachter.
Verder moet je oppassen de wasmachine niet te vol te proppen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding